Over mijn missie

IJzerwinkel

Ik ga je een verhaaltje vertellen…

In het dorp waar ik ben opgegroeid was een kleine ijzerwinkel. Schroeven, gereedschap, kranen, hij had het allemaal. Ik weet niet eens hoe de winkel officieel heette. Wij gingen gewoon naar “Piet”. Als je bijvoorbeeld een kraan wilde vervangen, dan hoefde je hem niet exact te vertellen welk soort kraan met wat voor koppeling en in welke maat je nodig had. Dat wist je trouwens meestal niet eens. Je vertelde gewoon wat je aan het doen was en dat je een kraan nodig had. Dan stelde Piet meestal nog een paar  vragen en vervolgens liep hij het magazijn in en kwam terug met de kraan die je nodig had. En het zou kunnen dat hij er dan nog een paar afdichtringetjes naast legde met de woorden: “De ringetjes die er bij zitten zijn niet zo best, je kunt beter deze nemen en ze kosten maar vijf cent”.
En je kwam altijd met de goeie spullen thuis.

De tijd ging verder. Ik verhuisde naar de grote stad en Piet ging naar het bejaardentehuis. Zijn winkel is er niet meer. Als ik tegenwoordig een kraan nodig heb dan ga ik naar de Gamma. En een dag later ga ik weer terug om hem te ruilen omdat ik de verkeerde had gekocht.

Ik ben Piet nooit vergeten. Want hij had iets speciaals. Dat je gewoon aan iemand verteld wat de bedoeling is en dat je  vervolgens alles krijgt wat je nodig hebt. En gratis advies toe. Dat vind ik pas service van de bovenste plank en dat is ook mijn missie.

Want ook al heb ik dan geen ijzerwinkel en is mijn toonbank virtueel, ik ben net zo eenvoudig benaderbaar als Piet en ik verwacht evenmin dat je tot in elk technisch detail beschrijft wat voor website je wilt hebben. Als je dat wist deed je het zelf wel toch? Dat hoef je trouwens ook helemaal niet te weten, jij hebt weer je eigen kennis en expertise.

Je wilt geen gedoe, je wilt een website en ik zorg dat je die krijgt.
En Piet kijkt over mijn schouder mee.